Till dig som är leverantör till Alvesta kommun
Alvesta kommun använder en e-fakturastandard som kallas Svefaktura. Vi samarbetar med Pagero och Inexchange för att kunna ta emot e-fakturor. Genom detta samarbete kan vi erbjuda ett flertal olika lösningar för mottagande av e-fakturor.
Alvesta kommun erbjuder även de leverantörer som inte själva kan skicka e-fakturor från sina system att registrera fakturor i ett webbformulär och på så sätt skicka fakturan elektroniskt. Du kan antingen använda Pagero eller Inexchange för detta.
Som e-fakturautställare finns ett flertal fördelar:
- Det är enkelt att skicka elektroniska fakturor
- Elektroniska fakturor blir alltid rätt och kan betalas i rätt tid
- Fakturan kommer direkt till kommunen och riskerar inte att försvinna på vägen
- Du slipper postgången och portokostnaden
- Det medför mindre miljöpåverkan.
- Fakturan når mottagaren snabbare!
Ta gärna kontakt med våra samarbetspartners för att ta reda på hur ni kan skicka en e-faktura. Pagero Tel 031-730 88 36
Inexchange Tel 0500-44 63 60.
Vill du skicka fakturor i PDF-format går det bra att göra det till invoice-2482@s4fprogress.com Du kan endast skicka en faktura i PDF-format per e-post.