Nytt system för ansökan, uppsägning och inkomstuppdatering av barnomsorg

I januari byter vi system för administration av barn inom förskola och fritidsverksamhet

Ansökan, uppsägning och inkomstuppdatering
På Alvesta Kommuns hemsida under e-tjänster och blanketter kommer det under januari att finnas en ny uppdaterad e-tjänst för-tjänst för ansökan och uppsägning av förskola och fritidshemsplats samt registrering av inkomst- och kontaktuppgifter. Du som vårdnadshavare loggar in med BankID. Saknar du BankID kontaktar du administratör för förskola och fritidshem.

Kontrollera och uppdatera
För att vi ska ha rätt uppgifter omdig ber vi dig att gå in och kontrollera/uppdatera dina uppgifter såsom inkomst, e-post och telefonnummer. För att kontrollera och göra dina eventuella uppdateringar gå in på ”E-tjänster och blanketter” på alvesta.se

Frånvaroanmälan och schema
Frånvaroanmälan till förskola, fritidshem eller skola gör du på samma sätt som idag, det vill säga i SchoolSoft.

Schema för förskola och fritidshem lämnas fortfarande under ”Mina tider” i SchoolSoft.

Eventuella frågor
Har ni frågor kontakta administratör för förskola och fritidshem på telefon 0472-151 41.

اذا لم تستطيع فهم النص فيمكنك التواصل مع المسئول الادارى الخاص بالروضات ودار اوقات الفراغ

Haddii aadan fahmin qoraalka, waa lagugu soo dhaweynayaa in aad soo wacdo maamulaha xanaanada caruurta iyo xaruunta faraaqada 

Vänliga hälsningar,
Utbildningsförvaltningen